Allianz varuje klienty před nepříznivým počasím

Praha 5. srpna 2024; Allianz pojišťovna spustila novou informační službu pro retailové klienty – varovné SMS k živelným škodám. Služba využívá unikátní českou technologii, která kombinuje mnoho předpovědních modelů pomocí strojového učení, a dosahuje tak nejvyšší možné přesnosti předpovědi počasí. Díky tomu může Allianz včas informovat své klienty o blížících se extrémních podmínkách prostřednictvím SMS zpráv. Do první vlny je v této chvíli zahrnuto 10 tisíc vybraných klientů.

„Naším cílem je každý měsíc navyšovat počet klientů, kterým varování před rizikovým počasím bezplatně zasíláme, a do konce roku 2024 službu poskytovat až 250 tisícům klientů,“ vysvětluje ředitel likvidace Allianz pojišťovny Martin Hlaváč.

Po pilotním projektu v roce 2022, který ukázal pozitivní dopad na menší počet nahlášených škod, proběhlo během roku 2023 výběrové řízení na poskytovatele této služby. Výsledkem byla volba české meteorologicko-technologické společnosti Forecasts.cloud. 

Pokud by klienti nechtěli dostávat SMS k živelným škodám, tedy o budoucím počasí, které může působit škody na jejich majetku, každá SMS bude zároveň obsahovat jednoduchý odkaz pro odhlášení ze služby.

Allianz pojišťovna, a. s., je stoprocentní dceřinou společností Allianz New Europe Holding GmbH a součástí přední světové pojišťovací skupiny Allianz SE. Na český trh vstoupila v roce 1993 a během svého působení si vybudovala pevnou pozici jedné ze tří největších českých pojišťoven. Nabízí komplexní škálu pojišťovacích a investičních produktů pro soukromou i firemní klientelu. Allianz pojišťovna, a. s., je jediným akcionářem Allianz penzijní společnosti, a. s. Je také jediným společníkem Allianz Kontakt, s.r.o.